4 TIPS FOR HEALTHY BREAKFAST

by - července 23, 2016


Ahojte ☺

Dneska bude článek o čtyřech poměrně snadných zdravých receptech na snídani. Hodně mě teď začal bavit zdravý životní styl a hlavně na sobě vidím změny k lepšímu! Například se mi za 3 měsíce povedlo dát skoro 10 kilo dolů. Sice jsem samozřejmě měla i pohybové aktivity, ale jídlo je podle mě tou nejdůležitější složkou k tomu, aby jsme se cítili a vypadali lépe! Jdeme se vrhnout na recepty!




Tři rychlé a zdravé domácí pomazánky

1#Začneme tedy první a tou je pomazánka z čerstvé řepy. Co na ní budeme potřebovat?
- menší hlavičku čerstvé řepy

- čerstvý křen
- odtučněný tvaroh (cca 100g)
- nové koření
- sůl,pepř

- jarní cibulka
Řepu si umyjeme a dáme do menšího kastrůlku vařit do osolené vody s novým kořením. Vaříme cca půl hodinky (podle velikosti řepy klidně i déle - do změknutí) Jakmile se nám řepa dovaří, dáme ji vychladnout. Mezitím si nastrouháme křen a nakrájíme cibulku. Vychladlou řepu oloupeme a také nastrouháme. Po té v jedné misce smícháme tvaroh s cibulkou, nastrouhanou řepou a křenem. No a dochutíme (opepříme, osolíme) Dáme vychladnout a je hotovo!

2# Druhá pomazánka je s polní okurkou. Budeme potřebovat:
- kelímek nízkotučného bílého jogurtu
- polní okurku
- sůl, pepř
- jarní cibulku (popřípadě pokud chcete, tak i stroužek česneku)
Polní okurku opláchneme a nastrouháme do jogurtu. Nakrájíme si jarní cibulku a zamícháme do jogurtu. A nakonec opět dochutíme. Tato pomazánka je hrozně jednoduchá a zároveň na léto skvěle osvěžující!

3# Poslední pomazánka je taková klasika a to tvarohová s pažitkou. Co na ní?
- odtučněný tvaroh (cca 100g nebo podle potřeby - 100g je tak na dvě porce)
- čerstvou pažitku
- jarní cibulku
- sůl, pepř
Pažitku si nakrájíme spolu s jarní cibulkou a přidáme do tvarohu. Osolíme, opepříme a je opět hotovo! Dáme zase vychladnout a můžeme baštit!





Zdravé lívance z ovesných vloček

Tento recept jsem si velmi oblíbila, jelikož mám lívance opravdu ráda! Co na ně budeme potřebovat?
- cca 70g mletých ovesných vloček (nebo podle potřeby)
- cca 50g odtučněného tvarohu
- 1 vajíčko
- špetku prášku do pečiva
- případně voda na zředění těsta
Vločky smícháme s tvarohem a vodou na zředění těsta (vody nedávejte moc! Ať těsto není tekuté, spíše řidší) Přidáme vajíčko a špetku prášku na pečení a naběračkou těsto nalejeme na nepřilnavou rozehřátou pánev. Vaříme na mírnějším stupni, aby se nám těsto nepřipálilo a opečeme s obou stran. No a lívance jsou hotové! Já je mám nejraději s čokoládovým topingem a s hromadou čerstvého ovoce! :-)





Domácí ovesná kaše

Není nad svojí domácí ovesnou kaši. Ty kaše z pytlíku - to prostě není ono. Já vám dám recept na mojí jednoduchou, která je ale vynikající! Co na ni budeme potřebovat?
- cca 70-80g ovesných jemně mletých vloček
- mléko (dle své potřeby)
- třtinový cukr (dle své potřeby)
- kvalitní kakao (dle své potřeby)
Ovesné vločky smícháme s mlékem, třtinovým cukrem a kakaem. Přiměřeně - každé máme jiné chutě. Někdo to bude mít více radši kakaové, někdo sladké. Vše smíchané pak dáme do menšího kastrůlku a vaříme opět na menší stupeň. Né moc dlouho, prostě do doby, než se nám kaše důkladně prohřeje. A máme hotovo. Já ji mám ráda opět s hromadou čerstvého ovoce!




Zdravé palačinky ze žitné mouky

Tento poslední recept je od mého milovaného přítele. Jsou dny, kdy mi snídani udělá on - hrozně ho vaření baví. Moc mi palačinky zachutnali a tak se s Vámi podělím o opět jednoduchý recept. Budeme potřebovat:
- žitnou mouku (dle potřeby - 100g je na 4 porce)
- mléko (dle potřeby, cca 300ml)
- 1 vajíčko
- případně třtinový cukr
Žitnou mouku smícháme s mlékem, vajíčkem a cukrem. Vše důkladně zamícháme, aby vzniklo těsto. To pak nalijeme opatrně na mírně rozehřátou pánev. Zase děláme na mírném stupni, aby se nám těsto nespálilo a šlo hezky otáčet. No a opět je navařeno. Můžeme si k tomu dát čerstvé ovoce a čokoládový toping. Každý dle své chuti! ☺


Snad se Vám tento článek líbil a nějaký můj recept vyzkoušíte! Klidně mi i můžete napsat své nějaké zdravé tipy na snídaně, budu jen ráda!

Pája

You May Also Like

8 komentářů

  1. Všechno vypadá moc krásně, osobně jsem za ovesné kaše, na těch teď ujíždím.)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky. Taky jsem propadla kouzlu ovesné kaše s ovocem. Jako vylepšení doporučuji do hotové (nedávám kakao) kostičku kvalitní čokolády.
    http://siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam! Děkuji za skvělé tipy, rozhodně těchto receptů využiju. Všechny vypadají moc lákavě! ♥ Já snídám především ovesné kaše s tunou ovoce nebo musli s bílým jogurtem a opět ovocem. Obojí je samozřejmě lepší domácí. :)
    Diary of Girly Things

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé tipy, všechno vypadá nádherně! :) Já jsem bohužel po ránu nepoužitelná a skoro ani moc nesnídám, ale třeba ty pomazánky bych si mohla připravit předem :)

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Holky, všem Vám moc děkuji! Jsem ráda, že se článek i fotky líbí. :-)

    Pája

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně nafocené. Děkuji za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem moc ráda, že se ti líbí a inspirovaly tě! ^^ Děkuji moc :-)

      Pája

      Vymazat
  7. Sakra, bych ty fotky všechny snědla! :D
    Miluju královské snídaně plně zdravých dobrot, jen je to časově náročné :)

    OdpovědětVymazat